П`ятниця, 29.03.2024, 16:15

Леб'язька філія Зачепилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Наше опитування
Найкращий день календаря ?
Всього відповідей: 147
Статистика

Онлайн всього: 11
Гостей: 11
Користувачів: 0


« 1 2 ... 49 50 51 52 53 ... 164 165 »
Просмотров: 233 | Добавил: vatanen2016 | Дата: 30.03.2020 | Комментарии (0)

Учитель Жмурко О.О.

Основні положення вчення про біосферу В.І.Вернадського

Біосфера (від гр. bios-життя і sfere-куля) – область активного життя оболонки Землі, яка включає частини атмосфери, гідросфери і літосфери, заселені живими організмами.

Вперше термін «біосфера» вжив австрійский вчений Е.Зюсс у 1875 році, але поширившися він після праць нашого вченого, засновника та першого президента АН України, академіка В.І. Вернадського (1864-1945). Основи його вчення викладені в книзі “Біосфера” (1926 р.). Він довів, що живі організми відіграють дуже важливу роль у процесах, котрі відбуваються у всіх сферах Землі. “Якби на Землі було відсутнє життя,-писав учений-, обличчя її було б таким же незмінним і хімічно інертним, як нерухоме обличчя Місяця, як інертні уламки небесних світил. ” За мільярди років існування Землі живі істоти рішуче змінили склад її атмосфери, гідросфери й літосфери, створивши, по суті, зовсім нове середовище життя.

В.І. Вернадський визначив біосферу, як термодинамічну оболонку з температурами +50…-50 0С і тиском приблизно 10000 Па, що відповідає межам життя для більшості організмів.

За В.І. Вернадським, верхня межа біосфери проходить на висоті 15-22 км, охоплюючи тропосферу і нижню частину стратосфери. Знизу біосфера обмежена відкладами на дні океанів (до глибини 11 км) і глибиною проникнення в надра Землі організмів і води в рідкому стані (2-3 км) (схема 5).

Нижня межа біосфери в межах літосфери обумовлена тепловим бар`єром і, як правило, не опускається нижче 5 км. Загальна протяжність біосфери – 40 км. Від усіх геосфер вона відрізняється енергійним ходом хімічних перетворень.

В.І. Вернадський розглядав біосферу як область життя, яка включає поряд з організмами і середовище їх існування. Горизонти біосфери, які найбільш інтенсивно заселені живими організмами називаються «плівкою життя» або плетобіосферою.

Біосфера на нашій планеті виконує ряд важливих функцій, які обумовлюють властивості і відносну стабільність природи Землі:

- закріплення рухомих елементів поверхні літосфери (пісок, глина, гравій, дрібна галька, лісс, грунти різних типів);

- регуляція кругообігу води щляхом сповільнення поверхневого стоку і переведення його в підземний, зволоження повітря, зниження випаровуваності з поверхні внаслідок затемнення і зменшення швидкості вітру;

- зв`язування вуглекислоти, що виділяється тваринами та в ході хімічних перетворень в неживій природі;

- виділення кисню в процесі фотосинтезу наземними і водними рослинами;

- переведення в прості хімічні речовини величезної маси відмерлих організмів і їх виділень;

- участь в утворенні і відновленні грунтів, в очищенні атмосфери і води від різноманітних забруднень, в утворенні місцевого клімату і погоди;

- переміщення по планеті (суша, річки, моря і океани) маси різноманітних хімічних елементів і речовин;

- участь в утворенні багатьох гірських порід, частина яких є корисними копалинами ( кам`яне вугілля, крейда, вапняки та ін.);

- акумуляція і трансформація сонячної енергії, яка в трансформованому вигляді включається в кругообіг енергії Землі.

Основними поняттями біосфери В.І. Вернадський вважає живу речовину (організми, біогенну речовину (створені живими організмами органо-мінеральні або органічні продукти і кам`яне вугіллясапропель, торф, лісова підстилка, гумус грунту тощо), біокосну речовину, створену живими організмами при участі неживої природи (приземна атмосфера, осадочні породи, глинні мінерали, вода та інше) і косну речовину – гірські породи магматичного, неорганічного походження, вода, а також в значній мірі перероблені і видозмінені живими організмами речовини космічного походження (космічний пил, метеорити і т.п.). Крім того, до складу біосфери входять радіоактивні речовини, які отримуються в результаті розпаду радіоактивних елементів, і розсіяні атоми, не зв`язані хімічними реакціями.

В.І. Вернадський називає живу речовину основною рухомою силою біосфери. Бути живим – значить бути організованим, відмічав В.І. Вернадський, і в цьому полягає суть поняття біосфери як організованої оболонки Землі. Протягом мільярдів років існування біосфери організованість створюється і зберігається діяльністю живої речовини - сукупності всіх живих організмів. “живі організми, – писав В.І. Вернадський, – є функцією біосфери і найтіснішим чином матеріально і енергетично з нею пов`язані, є величезною геологічною силою, її визначаючою. Для того, щоб в цьому переконатися, ми повинні виразити живі організми як щось ціле і єдине. Так виражені живі організми являють живу речовину, тобто сукупність всіх живих організмів, існуючих в даний момент, чисельно виражену в елементарному хімічному складі, у вазі, в енергії. Вона пов`язана з навколишнім середовищем біогенним потоком атомів: своїм диханням, живленням і розмноженням.”

Жива речовина розподілена в біосфері досить нерівномірно. Найбільше її знаходиться в приповерхневих ділянках суші (особливо велика біомаса тропічних лісів) і гідросфери, де в масі розвиваються зелені рослини та гетеротрофні тварини, що живуть за їх рахунок. Більше 90% всієї живої речовини, утвореної, головним чином, вуглецем, киснем, азотом і воднем, припадає на наземну рослинність (97-98% біомаси суші). За підрахунками В.І. Вернадського, біомаса всіх організмів Землі досягає 1015 тонн, що складає лише 0,25% маси всієї біосфери. Але незважаючи на це, В.І. Вернадський, спираючись на багаточисельні дані, вважав живу речовину найбільш потужним геохімічним і енергетичним фактором, провідною силою планетарного розвитку.

Форма діяльності живого, його біохімічна робота в біосфері (нове поняття, введенне В.І. Вернадським), заключається в здійсненні незворотних і незамкнених кругообігів ... Читати далі »

Просмотров: 225 | Добавил: vatanen2016 | Дата: 30.03.2020 | Комментарии (0)

Завдяння під час карантину (біологія, хімія, природознавство, інформатика)

30.03.2020 – 03.04.2020

 

 

5  клас

Природознавство

Опр. §37, 38

Опр. §39 Відповіді на запитання усно

Інформатика

Опр. §4.3, §4.4. Повт. §3.4

6 клас

Біологія

Опрацювати §44, дати відповіді на запитання

Опрацювати §45, дати відповіді на запитання

Інформатика

Повторити § 3.2

Опр. § 3.3

7 клас

Біологія

Опр § 46 - 47

Інформатика

Опр §3.3

Опр §3.3

Хімія

Пар.26

Пар.27

8 клас

Біологія

Опрацювати §40 - 41

Хімія

§25

§26

Інформатика

Опрацювати §6.3

Опрацювати §6.4

9 клас

... Читати далі »

Просмотров: 263 | Добавил: vatanen2016 | Дата: 30.03.2020 | Комментарии (0)

9 класс

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА.

Тесты по теме " Бессоюзные сложные предложения ".

На выполнение работы по русскому языку дается 45 минут. Работа состоит из 19 тестовых заданий с выбором ответов. Задания 1-15,17,18 с одним правильным ответом.). К каждому из них даны 4 ответа, из которых только один правильный. Задания 16,18 с выбором ответов.

Советую выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удается выполнить сразу, и переходите к следующему. Если после выполнения всей работы у вас останется время, вы можете вернуться к пропущенным заданиям.

Правильный ответ в задании оценивается одним или несколькими баллами. Баллы, полученные вами за все выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать как можно больше баллов.

1. Найдите бессоюзное сложное предложение.

1) Любите книгу: она откроет вам много интересного 2) Я повторил приглашение, но он ничего не ответил 3) Друзей мы теряли на трудных дорогах, хранили любовь под огнём 4) Лес, горы слились, всё окуталось густым туманом

2. Найдите бессоюзное сложное предложение со значением последовательности действий.
1) Злой плачет от зависти – добрый от радости

2) Закуковала кукушка – сей ячмень
3) Ум хорошо, а два лучше
4) Заиграла веселая музыка, танцевальная площадка наполнилась людьми
3. Укажите бессоюзное сложное предложение со значением сопоставления.
1) Много снега – много хлеба
2) Красные дни – сей пшеницу
3) Труд человека кормит – лень портит
4) Ученый без трудов – дерево без плодов
4. Определите смысловые отношения между частями бессоюзного предложения.

Мир строит – война разрушает.
1) Первое предложение указывает на условие того, о чем говорится во втором.
2) Второе предложение заключает в себе вывод, следствие того, о чем говорится в первом.
3) Содержание одного предложения противопоставляется содержанию другого.
4) Содержание первого сравнивается с содержанием второго.
5. Укажите БСП, между частями которого нужно поставить точку с запятой (знаки препинания не расставлены).
1) Вдалеке всё было в легком светлом тумане и мостовая в конце улицы блестела под солнцем как золотая и по ней прогуливались влюбленные пары
2) Ещё на вершинах гор догорал день но в ущелье отовсюду темно смотрела ночь
3) Он встретил её взгляд спокойно но затем веки его дрогнули
4) Капитан иногда просыпался швырял через окно в шакалов принесенными днем камнями и странные мысли приходили ему в голову

6. Укажите БСП, между частями которого нужно поставить двоеточие (знаки препинания не расставлены).
1) Алешка поднялся заря еще не занималась

2) Мелкий дождь сеет с утра выйти невозможно
3) Сказал слово ласковое душевное крылья выросли у меня

4) Зима недаром злится прошла ее пора
7. Укажите БСП, между частями которого нужно поставить двоеточие.
1) Мелкий дождь сеет с утра выйти невозможно
2) Сказал слово ласковое душевное крылья выросли у меня
3) Алешка поднялся заря еще не занималась
4) Зима недаром злится прошла ее пора
8. Укажите БСП, между частями которого нужно поставить тире.
1) Князь Лыков не противоречил это было бы напрасно
2) Красоту только тронешь небрежной рукой она исчезнет
3) Дед оказался прав к вечеру пришла гроза
4) Птиц не было слышно они не поют в часы зноя
9. Укажите БСП, между частями которого нужно поставить тире.
1) Искусство перевоплощения необходимо не владея им актер может остаться в спектакле всего лишь самим собой
2) Он чувствует чьи-то руки прикоснулись к его плечу
3) Ученые без трудов дерево без плодов
4) Желтые листья роняет осень красные летят по лесам

10. Укажите БСП со значением причины (знаки препинания не расставлены).
1) Не легко вырастить плодовое дерево много оно требует труда и заботы
2) Молвит слово соловей поет
3) Выглянуло солнце и сразу потеплело
4) На улице холодно и надо одеться потеплее
11. Укажите БСП со значением условия.
1) Зашло солнышко, все вокруг ожило
2) Сделал дело - гуляй смело
3) Лес молчит, в полях идет снег
4) Дождик кончился сразу, туча пошла дальше

12. Укажите БСП, между частями которого нужно поставить двоеточие.
1) Есть желание учиться будет желание и время созидать
2) Светлеет воздух видней дорога яснеет небо
3) Не сули журавля в небе дай синицу в руки
4) Наташа не узнавала звезд созвездия запутались в ветвях деревьев и потеряли знакомые очертания

13. Укажите неверное утверждение.

... Читати далі »

Просмотров: 593 | Добавил: vatanen2016 | Дата: 27.03.2020 | Комментарии (0)