Меню сайту
Календар
Шкільне життя
Наше опитування
|
Академічна доброчесністьЗатверджено Рішенням педагогічної ради від 27.02.2018 протокол №12
ПОЛОЖЕННЯ про академічну доброчесність учасників освітнього процесу Зачепилівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Зачепилівської селищної ради Харківської області 2018 І. Загальні положення 1.1.Положення про академічну доброчесність Зачепилівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Зачепилівської районної ради Харківської області (далі-Положення) є внутрішнім підзаконним нормативним актом, який спрямований на забезпечення якісних освітніх послуг наданих здобувачам освіти, додержання моральних, правових, етичних норм поведінки всіма учасниками освітнього процесу. 1.2.Положення розроблено на основі Конвенції ООН «Про права дитини»(1989), Конституції України, законів України «Про освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права» , статуту закладу, правил внутрішнього розпорядку. ІІ. Принципи, норми етики та академічної доброчесності закладу освіти 2.1. Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил , якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової(творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу. 2.2. Порушеннями академічної доброчесності згідно ст.42 п. 4 Закону України «Про освіту» вважається: академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва)інших авторів без зазначенн авторства; самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових; фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі; фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу; списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання; обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є , зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування; хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі; необ'єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти. 2.3. Етика та академічна доброчесність забезпечуються: 2.3.1. учасниками освітнього процесу шляхом: -дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України; -запобігання корупції, хабарництву; -збереження, поліпшення та раціонального використання навчально-матеріальної бази закладу; -дотримання спеціальних законів за порушення академічної доброчесності та даного Положення, зокрема, посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей; -дотримання норм про авторські права; -надання правдивої інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності; -невідворотності відповідальності з підстав та в порядку, визначених відповідно Законом України «Про освіту» та іншими спеціальними законами. 2.3.2.здобувачами освіти шляхом: -самостійного виконання навчальних завдань поточного та підсумкового контролю без використання зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання (різні види контролю, державна підсумкова атестація); -особистою присутністю на всіх заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами; -посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей (науково-дослідницькі роботи, реферати тощо). 2.3.3. педагогічними працівниками шляхом: -надання якісних освітніх послуг з використанням в практичній професійній діяльності інноваційних здобутків галузі освіти; -підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку і самовдосконалення, проходження вчасно курсової підготовки; -дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики; -об'єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти; -інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності та види відповідальності за її порушення; - посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей. ІІІ. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення етики та академічної доброчесності 3.1.При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням під підпис після ознайомлення із правилами внутрішнього розпорядку закладу. 3.2.Положення доводиться до батьківської громади на конференції, а також оприлюднюється на сайті закладу. 3.3. Заступник директора з навчально-виховної роботи, який відповідає за методичну роботу: 3.3.1. Забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікацій, на конкурси різного рівня; 3.3.2. Використовує у своїй діяльності (рецензування робіт на конкурси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендує вчителям сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат. 3.4. Педагогічні працівники, в процесі своєї освітньої діяльності, дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз'яснювальну роботу із здобувачами освіти щодо норм етичної поведінки та неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення цитування, посилання на джерела інформації, списування). 3.5.Для прийняття рішення про призначення відповідальності за списування створюється Шкільна Комісія з попередження списування здобувачами освіти (далі - Комісія) у складі класного керівника, вчителя-предметника, представника учнівського самоврядування класу. 3.6.Комісія в разі встановлення фактів списування надає рекомендації щодо обрання форми відповідальності (повторне проходження оцінювання, відповідного освітнього компонента освітньої програми) з урахуванням індивідуальних результатів освітньої діяльності здобувача. IV. Види відповідальності за порушення академічної доброчесності 4.1.Види академічної відповідальності за конкретне порушення академічної доброчинності визначають спеціальні закони та внутрішнє Положення закладу освіти.
V. Комісія з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників
5.1.Комісія з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників - незалежний орган для розгляду питань, пов'язаних із порушенням Положення та моніторингу щодо взаємного дотримання усіма учасниками освітнього процесу морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення. 5.2. До складу Комісії входять представники педагогічного колективу та батьківської громади. Персональний склад Комісії затверджується рішенням педагогічної ради. Термін повноважень Комісії - 1 рік. 5.3.Комісія розглядає питання порушення морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення за потребою або ж заявою учасників освітнього процесу. 5.4.Комісія звітує про свою роботу двічі на рік.
|