Вівторок, 30.04.2024, 13:25

Леб'язька філія Зачепилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Наше опитування
Яка ОС подобається більше ?
Всього відповідей: 167
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0


13:42
Про адаптацію учнів 5 класу до навчання в основній школі...

Про адаптацію учнів 5 класу до навчання в основній школі

         У державному стандарті базової та повної загальної середньої освіти зазначено, що добір змісту предметів ґрунтується на принципі наступності між початковою та основною, основною та старшою школами.

         Забезпечення такої наступності та здійснення заходів, спрямованих на адаптацію дітей до основної школи, є  важливою передумовою успішного навчання школярів у 5 класі. Для розв’язання цих завдань враховувалися психологічні особливості 10-11 річних школярів, рівень пізнавальної діяльності, з яким учні прийшли до 5 класу; проаналізовано проблеми, з якими учні стикаються в адаптаційний період  і вироблено шляхи їх подолання.

         Адміністрацією навчального закладу відвідувалися уроки та позакласні заходи у 5 класі. При перевірці виявлено, що добір змісту предметів у 5 класі ґрунтується на принципі наступності між початковою та основною школою.

         Вчителі, які читають у 5 класі, намагаються врахувати особливості дітей цього віку. Так, Герман В.О. на уроках природознавства використовує досвід учнів, набутий в 1-4 класах, проводить досліди, експерименти, застосовує наочність, приклади з повсякденного життя учнів.  

На уроках  основи здоров’я вчитель Паламар Ю. В. проводить заняття у вигляді гри, використовує матеріали з передового досвіду ,  які виховують в учнів почуття доброти, співпереживання, милосердя, поваги до старших, любов до своєї землі.

         Вчитель математики  Авакян В.М., проводить уроки відповідно до індивідуальних особливостей учнів, стимулює ініціативу, самостійність учнів, достатньо ознайомлений  із навчальними програмами  початкової школи.

         Тимченко Ю.М., вчитель української мови, наукові терміни і поняття вводить поступово, вчить дітей їх відокремлювати, використовувати на уроках. Вміє враховувати вікові особливості учнів, тому ставить перед ними відповідні вимоги.

Учитель розвиває  діалогічне мовлення учнів, вчить розуміти прочитаний текст, слідкує за технікою читання.

На уроках фізичної культури ( вчитель Яковенко М.В.)  учні 5 класу активні , виконують різні  види вправи  , складають нормативи ,  але  не вміють підтягуватись у висі та виконувати підйоми по вертикальному канату

Аналізуючи відвідані уроки, слід зазначити, що більшість уроків на початку навчального року будувались на повторенні. Навчальне навантаження та обсяг домашніх завдань були незначними. Готуючи завдання ,  учителі  враховували  індивідуальні нахили та інтереси учнів , розвивали  творчі здібності.

Більшість учнів 5 класу неорганізовані, забувають вдома підручники та зошити,  систематично не виконують домашніх завдань. Найактивнішим учнем є  Орос Анжеліка яка добре запам’ятовує пройдений матеріал, завжди виконує домашні завдання. Є активним Тимченко Дмитро, який може чітко сформулювати думку, навести приклади.

Решта учнів є пасивними, не можуть відтворити пройдений матеріал, відповідають короткими реченнями. Найбільші труднощі виникають при виконанні письмових завдань. Учні мають низьку культуру поведінки і нерозвинені навички спілкування, часто відволікають учителя недоречними запитаннями. 

Учням важко сформулювати власну думку, відчувається бідність лексичного запасу, слабкість уваги та пам’яті. Серед дітей спостерігається бажання вчитися добре, щоб радувати вчителів , батьків. Але, зіткнувшись з першими труднощами, розчаровуються, а інколи і не бажають примусити себе постійно займатися навчанням.

Учні 5 класу не вміють концентрувати увагу,  мають дуже слабку пам'ять і тому швидко забувають або  взагалі не розуміють матеріал попереднього уроку.

Деякі учні класу (Мезенцев Єгор., Міщенко Микита., Давиденко Валерія,) переоцінюють свої можливості, мають задовільну поведінку, створюють конфліктні ситуації в класі.

Заступником завідувача  філії з НВР Паламар Ю.В. було проведено  дослідження за методикою А. В. Фурмана «Особиста адаптація»  з метою вивчення адаптації учнів до навчання в середній ланці та отримано такі результати: всього учнів у  класі – 10 ; обстежено – 10 учнів; 1 учень має високий рівень адаптації, 6 учні – середній,  2 учні – низький, 1 – неадаптований.

Учителям необхідно враховувати індивідуальні та вікові особливості учнів з метою недопускання утомлюваності та розчарування учнів у навчанні.

Виходячи із вищезазначеного та з метою необхідності подальшої роботи з адаптації, до умов навчання в основній школі

РЕКОМЕНДОВАНО:

         1. Заступнику завідувача філії з навчально-виховної роботи Паламар Ю.В.

         1.1. До 01.12.2017 р.  підготувати виступ на батьківських зборах на тему: «Психологічні особливості учнів 5 класу».

2.2. До 01.03.2018 р. провести поглиблену діагностику учнів за методиками: «Малюнок сім'ї», «Неіснуюча тварина», «Дерево», «Незакінчені речення».

1. Класному керівнику 5 класу Жмурко О.О. протягом ІІ семестру  провести виховні години для покращення психологічного клімату в  колективі на тему: «Я і мої друзі», «Я у школі», «Я в  навколишньому світі».

Переглядів: 356 | Додав: vatanen2016 | Теги: основна школа, учнів 5 класу, навчання, Про адаптацію | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar