Актуальність проведеної роботи
Особливістю сучасної освіти є широке використання інформаційних технологій. Вони розширюють можливості засвоєння знань та уявлення про об’єкти і явища, що вивчаються.
Підготовка і повсякденна робота майбутнього вчителя передбачає оволодіння ним сучасних інформаційних технологій .
Мета
За мету своєї роботи Я поставив створити і розвивати в майбутньому (програмно – методичні пакети, створити власні сайти в системі Юкоз) для підтримки вивчення матеріалів з предмету.
Відповідно до поставленої мети визначив такі завдання:
- Розробити проект (ПМП) «Систематика комах».
- Розробити проект (ПМП) «Посібник з екології».
- Розробити сайт (Біологія та Екологія Сучасне суспільство).
- Розробити сайт (Status Live).
- Розробити сайт (Леб'язька ЗОШ).
- Розробити шаблонну оболонку ПМП за принципом
HTML – програмування.
3. Підібрати інформаційний та ілюстрований матеріал
для ПМП «Систематика комах», «Посібник з екології».
Переваги (ПМЗ)
- інтерактивність (можливість організовувати послідовність пред’явлення навчального матеріалу );
- висока інформативність;
- швидкість пошуку інформації;
- мультимедійність ;
- легкість використання інформації;
- гіпертекстовість (можливість перегляду навчального матеріалу за перехресними гіперпосиланнями);
- інтегрованість ;
- конструктивність ;
- технологічність (легкість реалізації фахового пакета);
- наявність вебографії ;
Етапи створення
I. На першому етапі розроблена концепція ПМП. Тут, з урахуванням стандартів, завдань зоології безхребетних як навчальної дисципліни, основних закономірностей процесу навчання були визначені мета, цілі і завдання ПМП, стратегічні й поточні ідеї, шляхи їх розв’язування.
II. Другий етап був присвячений проектуванню ПМП. На цьому етапі були визначені теоретичні засади побудови сценарію та розроблена структура ПМП на основі передбачуваного механізму взаємодії з користувачем. ПМП побудований з використанням шаблонно-модульних блоків та екранних форм, які поєднуються між собою і подаються у формі схеми типу «дерево» із застосуванням гіпертекстових та гіпермедійних систем, що забезпечують можливість інтерактивного функціонування системи «ПМП – користувач».
III. Проектування змісту ПММ здійснювалося на трьох рівнях: теоретико-пошуковому, технологічному та операційному. На теоретико-пошуковому рівні була визначена загальна модель сценарію. На технологічному рівні створена програма технології навчання та керування навчальною діяльністю користувача ПМП. На операційному рівні визначені форми, способи подачі й пояснення навчальної інформації при взаємодії користувача з комп’ютером.
IV. З метою створення ПМП була розроблена оболонка за принципом web-сторінки. Систематизована інформація зафіксована і закодована за допомогою мови HTML, мультимедійні матеріали створювалися за допомогою програми Macromedia Flash v10.0, дизайн виконаний з використанням програми Adobe Photoshop СS 5, Adobe Dreamweaver CS 4, Adobe Extension Manager CS4, Adobe Toolkit 4.
До даного пакету були включені такі складові:
Пояснювальна записка до вивчення Систематики комах; загальні підходи до визначення систематичної належності комах; представлена загальна систематика комах; наведена характеристика усіх рядів комах та основних родин. Опис ілюстрований фотографіями, переважна більшіст
...
Читати далі »