П`ятниця, 10.05.2024, 04:02

Леб'язька філія Зачепилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наше опитування
Найкращий день календаря ?
Всього відповідей: 147
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


« 1 2 ... 161 162 163 164 165 »

11 лютого 2016 року на базі Зачепилівського районного Будинку дитячої та юнацької творчості проведено засідання колегії відділу освіти під головуванням начальника відділу освіти Зеленського Олександра Миколайовича та за участі заступника голови Зачепилівської районної державної адміністрації Ружинської Лариси Вікторівни. Де було розглянуто підсумки комплексного вивчення стану роботи відділу освіти Зачепилівської районної державної адміністрації з питань реалізації державної політики у сфері дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти. За підсумками колегії прийняті відповідні рішення та надані доручення.

Просмотров: 398 | Добавил: vatanen2016 | Дата: 11.02.2016 | Комментарии (0)

Проблеми шкільної освіти України мовою цифр

osvita.ua

Мало які теми викликають в українців більше емоцій та бажання висловитись, ніж школа. На жаль, украй рідко критика супроводжується хоча б якимись аргументами, окрім власного досвіду чи розповідей знайомих. Це стосується не лише розмови, підслуханої в маршрутці. Навіть експерти і самі освітяни часто оперують суто загальновідомими фактами, а Міністерство освіти має дуже мало докладної інформації про школи та учнів.

Проблема існує не лише зі збором даних, але й з доступом до них. Кабмін ще минулого року ухвалив постанову про відкриття сотень масивів даних, але освіта поки що пасе задніх — жоден набір даних з цієї сфери ще не виклали. До того ж, практика показує, що відкритість ще не гарантує доступності та легкості у користуванні. Держстат та більшість інших відомств досі не мають сучасних сайтів із зручним інтерфейсом, із якими міг би працювати кожен – а звичайній людині навряд чи багато користі від невідсортованих “простирадл” із цифрами.

Проте, саме дані дозволять подивитись глибше на проблеми освіти в контексті роботи над законами про середню освіту та дискусії про оптимізацію бюджетних видатків, яка призведе до неминучого закриття деяких шкіл. Отож, що нам можуть розповісти цифри?

Демографічна криза у школі

Демографічна криза болюче вплинула на середню освіту. За даними Держстату, кількість шкіл в Україні досягла максимуму в 1994 році, коли функціонувало близько 22 300 закладів. У них навчалось понад 7 мільйонів 100 тисяч учнів, тобто в середньому 320 учнів на школу. У 2013 р. було вже 19 300 шкіл і лише 4 мільйони 200 тисяч учнів, тобто 217 на кожен заклад.

Як бачимо, “оптимізація” проводилась усі ці 20 років і призвела до закриття 3 тисяч шкіл, але кількість дітей зменшувалась значно швидшими темпами. Українські школи стають дедалі більш порожніми.

Але чи багато нам скаже така “середня температура по палаті”? Шкільна демографія разюче відрізняється залежно від того, сільська це школа чи міська. І між маленькими, середніми та великими містами теж є відчутна різниця. Наприклад, у селах типова школа має лише близько 100 учнів. У середніх містах у такій школі вчиться вже більше 300 учнів, а у великих – понад 500.

Різниця в кількості класів та вчителів не настільки сильно залежить від типу населеного пункту. Завдяки цьому класи в містах більш наповнені, а на кожного вчителя припадає більше учнів. У типовому сільському класі навчається 11 учнів, у великому місті такий клас має 25 учнів. Навіть 25 – це вже досить багато і стомливо для вчителя, як багато хто може згадати із власного досвіду. А у великих містах, таких як Київ і Харків, майже дві третини всіх класів мають більш ніж 27 учнів. Для порівняння, в селах таких переповнених класів трохи більше 1%.

Ще один важливий показник - “кількість учнів на одного вчителя. Міжнародні організації відстежують його в усіх країнах. Деякі західні фахівці вважають, що він може вказувати на якість освіти. Адже чим менше дітей потрібно навчити викладачу, тим більше уваги можна приділити кожному учневі. Середньоукраїнський показник – 9 учнів на одного вчителя – є одним із найнижчих у Європі. У сільських школах цей показник становить трохи більше 5 дітей. Чи означає це, що в селах учнів краще навчають? На жаль, ні.

Однаковий тест, різні результати

Про навчальні досягенння українських школярів найкраще з наявних даних може розповісти результат ЗНО. У містах випускники мають вищі бали ЗНО, ніж у селах, а найкращі результати зазвичай отримують у найбільших містах. У відкритому доступі немає даних по середньому балу для кожної школи. Тому в якості показника високого результату ми можемо назвати частку учнів, які склали предмет щонайменше на 173 бали (із 200 можливих). У 2014 р. серед сільських учнів ця частка становила 8% на тестах з математики та української мови, і лише 4% на тесті з англійської мови. У великих містах, натомість, хорошу оцінку отримали 23% учнів з української мови, 24% з англійської та 27% на тесті з математики. Середні міста здали тест краще, ніж села, але гірше, ніж великі. Київ отримав у середньому найвищий бал кожного предмету серед інших регіонів України.

Іншими словами, затишність напівпорожніх сільських класів та купа часу для індивідуальної роботи вчителя з учнем, на жаль, не сприяють більш якісній освіті в Україні. Тут західна теорія не застосовується до української реальності. Чинники, якими можна пояснити розрив у навчальних досягненнях між містом і селом, практично неможливо знайти в статистиці. Зрозуміло, що у містах значно простіше знайти репетитора. До того ж, міські батьки заробляють більше і можуть дозволити додаткові заняття та книжки для дітей. У них вищі очікування та вимоги до шкіл і до самих дітей. Численні наукові дослідження показують, що статки батьків, їхня освіта, їхні уявлення про майбутнє дітей впливають на освітні результати. Інший фактор впливу — мотивація та компетентність учителів. Скажімо, у Фінляндії майбутні педагоги проходять суворий відбір, багато з найкращих випускників університетів стають вчителями; вони мають дуже сприятливі умови для праці і отримують високі ... Читати далі »

Просмотров: 390 | Добавил: vatanen2016 | Дата: 30.01.2016 | Комментарии (0)

Міністерство науки і освіти України

Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

Інститут модернізації змісту освіти

Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Обласний комунальний заклад освіти Криворізька загальноосвітня санаторна школа-інтернат № 8 І-ІІ ступенів

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ

ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

Запрошуємо Вас прийняти участь 28-29 квітня 2016 року

у VI Всеукраїнській науково-практичній конференції

“Педагогіка здоров’я”

Конференція присвячена висвітленню теоретичних та практичних результатів досліджень щодо проблем вивчення, збереження та формування здоров’я дітей, учнівської та студентської молоді.

Проблематика конференції:

  1. Здоров’я людини як медико-біологічна, екологічна, філософська, соціально-економічна, культурологічна та психолого-педагогічна категорія.
  2. Шляхи ноосферного розвитку України та стан фізичного, психічного, духовного й соціального здоров’я дітей, підлітків та молоді.
  3. Валеологічна культура як стратегія здоров’язбережувальної та екологобезпечної поведінки особистості в навколишньому середовищі.
  4. Методолого-теоретичні основи педагогіки здоров’я.
  5. Сучасні підходи до створення здоров’язбережувального освітнього середовища в навчальному закладі.
  6. Фізичне виховання, фізична реабілітація та рекреація у збереженні здоров’я.
  7. Біоетика і проблеми збереження здоров’я людини.
  8. Психолого-педагогічні основи профілактики шкідливих звичок та соціально-небезпечних захворювань (токсикоманія, наркозалежність, алкоголізм, тютюнопаління, інфекції, що передаються статевим шляхом, ВІЛ/СНІД).
  9. Здоров’язбережувальні освітні технології.
  10. Психолого-педагогічні засади формування здорового способу життя.
  11. Методика викладання безпеки життєдіяльності, екологічних та валеологічних дисциплін.
  12. Досвід діяльності шкіл, що входять до Всеукраїнської мережі “Школа сприяння здоров’я” та “Школа сталого розвитку”.
  13. Актуальні проблеми корекційної педагогіки та психології.
  14. Медико-психолого-педагогічний супровід сучасних інклюзивних процесів у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах.

Під час роботи конференції буде представлено досвід діяльності колективу обласного комунального закладу освіти “Криворізька загальноосвітня санаторна школа-інтернат № 8 І-ІІ ступенів” з реалізації програми дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня впровадження за темою “Здоров’язбережувальний простір як фактор розвитку соціально активної особистості”.

Завантажити повноцінну версію документу !!!!!!!!!!!!!

Просмотров: 370 | Добавил: vatanen2016 | Дата: 18.01.2016 | Комментарии (0)