Четвер, 02.05.2024, 19:45

Леб'язька філія Зачепилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Наше опитування
Найкращий день календаря ?
Всього відповідей: 147
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


21:50
ВИКОРИСТАННЯ КОМП'ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИКЛАДАННІ БІОЛОГІЇ ТА ЕКОЛОГІЇ

Актуальність проведеної роботи

Особливістю сучасної освіти є широке використання інформаційних технологій. Вони розширюють можливості засвоєння знань та уявлення про  об’єкти і явища, що вивчаються.

Підготовка і повсякденна робота майбутнього вчителя передбачає  оволодіння ним сучасних інформаційних технологій .

Мета

За мету своєї роботи Я поставив створити і розвивати в майбутньому (програмно – методичні пакети, створити власні сайти в системі Юкоз) для підтримки вивчення матеріалів з предмету.

Відповідно до поставленої мети визначив такі завдання:

  1. Розробити проект (ПМП) «Систематика комах».
  2. Розробити проект (ПМП) «Посібник з екології».
  3. Розробити сайт (Біологія та Екологія Сучасне суспільство).
  4. Розробити сайт (Status Live).
  5. Розробити сайт (Леб'язька ЗОШ).
  6. Розробити шаблонну оболонку ПМП за принципом

HTML – програмування.

     3. Підібрати інформаційний та ілюстрований матеріал

         для ПМП «Систематика комах», «Посібник з екології».

                                                          Переваги (ПМЗ)

  • інтерактивність (можливість організовувати послідовність пред’явлення навчального матеріалу );
  • висока інформативність;
  • швидкість пошуку інформації;
  • мультимедійність ;
  • легкість використання інформації;
  • гіпертекстовість (можливість перегляду навчального матеріалу за перехресними гіперпосиланнями);
  • інтегрованість ;
  • конструктивність ;
  • технологічність (легкість реалізації фахового пакета);
  • наявність вебографії ;

                                                                                Етапи створення

I. На першому етапі розроблена концепція ПМП. Тут, з урахуванням стандартів, завдань зоології безхребетних як навчальної дисципліни, основних закономірностей процесу навчання були визначені мета, цілі і завдання ПМП, стратегічні й поточні ідеї, шляхи їх розв’язування.

II. Другий етап був присвячений проектуванню ПМП. На цьому етапі були визначені теоретичні засади побудови сценарію та розроблена структура ПМП на основі передбачуваного механізму взаємодії з користувачем. ПМП побудований з використанням шаблонно-модульних блоків та екранних форм, які поєднуються між собою і подаються у формі схеми типу «дерево» із застосуванням гіпертекстових та гіпермедійних систем, що забезпечують можливість інтерактивного функціонування системи «ПМП – користувач».

III. Проектування змісту ПММ здійснювалося на трьох рівнях: теоретико-пошуковому, технологічному та операційному. На теоретико-пошуковому рівні була визначена загальна модель сценарію. На технологічному рівні створена програма технології навчання та керування навчальною діяльністю користувача ПМП. На операційному рівні визначені форми, способи подачі й пояснення навчальної інформації при взаємодії користувача з комп’ютером.

IV. З метою створення ПМП була розроблена оболонка за принципом web-сторінки. Систематизована інформація зафіксована і закодована за допомогою мови HTML, мультимедійні матеріали створювалися за допомогою програми Macromedia Flash v10.0, дизайн виконаний з використанням програми Adobe Photoshop СS 5, Adobe Dreamweaver CS 4, Adobe Extension Manager CS4, Adobe Toolkit 4.

До даного пакету були включені такі складові:

Пояснювальна записка до вивчення Систематики комах; загальні підходи до визначення систематичної належності комах; представлена загальна систематика комах; наведена характеристика усіх рядів комах та основних родин. Опис ілюстрований фотографіями, переважна більшість яких є авторськими; виложено також матеріали Червоної книги України, деякі електронні посібники з ентомології заказників Харківщини.

Запропонований ПМП дозволяє викладачу постійно оновлювати матеріали та поліпшувати їх якість. ПМП є доступним для кожного студента і дає змогу забезпечити його повним пакетом навчально-методичних матеріалів за курсом. Студент має змогу роздрукувати будь-яку сторінку ПМП з метою більш глибокого вивчення того чи іншого матеріалу.

Комплекс може працювати на різноманітних персональних комп’ютерах під різноманітними операційними системами. Може працювати як у режимі «on-line», так і «off-line». Перший варіант передбачає можливість використання базової інформації при тривалому перебуванні у локальній чи глобальній комп’ютерній мережі. Другий варіант - «off-line» - уможливлює дискретне входження користувача в комп’ютерну мережу. При цьому база програмно-методичного комплексу зафіксована на лазерному компакт-диску, який видається безпосередньо користувачу. Можливим є варіант, коли базова інформація комплексу розміщується на одному із сайтів у системі Інтернет у вигляді архівного, одного або декількох, файлів з можливістю їх копіювання.

Система легко інсталюється, має зручний інтерфейс для користувача, вимагає найменших знань комп’ютера (простота, логічність подачі матеріалу, розширена система підказок).

Досвід роботи студентів, вчителів, учнів,викладачів з ПМП спрямований також на їх підготовку до розробки і впровадження в навчальний процес середньої школи сучасних інноваційних технологій.

Завантажити документ повністю

Переглядів: 458 | Додав: vatanen2016 | Теги: Жмурко О.О. | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar