ТУТ ЗНАХОДЯТЬСЯ ВСІ ЗАВДАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
5-9 КЛАСИ
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 5 КЛАС
Вчитель Тимченко Ю.М.
ТЕМА Єдність людини й природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям в поезіях М.Рильського «Осінь-маляр із палітрою пишною…»,
Словникова робота.
Палітра-дощечка або пластинка, на якій живописець змішує і розтирає фарби.перен. сукупність кольорів, кольорова гама, характерна для картини або творчості художника.
Маляр- той,хто займається живописом, малюванням.
Маляр-робітник, який фарбує стіни, будівлі загалом
Шати-багате, розкішне святкове вбрання, металева оправа на образах.
Слухати поезію за гіперсилкою:
https://www.youtube.com/watch?v=GhhJnxxgs5g
Осінь-маляр із палітрою пишною
тихо в небі кружляє,
осипає красою розкішною.
Там розсипа вона роси сріблисті,
Там тумани розливає,
Ліс одягає у шати барвисті.
Ліс обливає кольорами дивними,
Ніжно сміється до вітру,
Грає цілунками з ним переливними.
Фарби рожеві, злотисті, червоні,
Срібно-блакитне повітря...
Ніжні осінні пісні тиходзвонні!
Домашнє завдання.
- Вивчити напамять «Осінь-маляр із палітрою пишною…»,
ТЕМА, Григір Тютюнник. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в оповіданні «Дивак»
Домашнє завдання.
Читання оповідання Г.Тютюнника «Дивак» учнями і батьками
Напишіть твір – роздум « Чи потрібні в світі диваки?»
Намалюйте ілюстрації до оповідання «Дивак»
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 6 КЛАС
Вчитель Паламар Ю.В.
Українська література
ЧИТАТИ Леся Воронина «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9
Українська література
читати Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або химера лісового озера
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 7 КЛАС
Вчитель Паламар Ю.В.
Домашні завдання
24.03.2020
Українська література Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Скласти письмово характеристики головних героїв.
27.03.2020
Українська література Новела. Любов Пономаренко «Гер переможений».
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 8 КЛАС
Вчитель Микуленко –Козина Л.В.
Тема: О.Довженко. «Ніч перед боєм». Героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців. Образи діда Платона та Діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів.
У творі О.Довженка “Ніч перед боєм» ми можемо побачити патріотичні мотиви. Вони виражаються як у солдат так і у дідів. У кожного з них був свій патріотизм, особистий. Діди були вже старі, але хотіли допомогти якомога більше своїм землякам, хоча осуджували їх за боягузтво. Солдати, які були у землянці, після оповіді Колодуба і звістки про смерть дідів були наповнені ненавистю до ворога і були готові віддати відсіч ворогу. Образ дідів, Савки і Платона, символізують невмирущий героїчний дух рідного народу. Постаті стареньких уособлюють глибоку мудрість, зневагу до смерті, сміливість, здатність до самопожертви.
Робота з підручником(стор.210)
-Хто веде оповідь у творі?
- Що ви дізнались про Петра Колодуба в епізоді розмови його з молодими бійцями.
- Яку зовнішність мав Колодуб?
- Чому Довженко дав головному герою саме таке ім’я та прізвище?
- Розкажіть яким був дух бійців на момент зустрічі з дідами Платоном та Савкою. Чи виправданим був відступ солдатів? (стор. 211)
- ЯК дід Платон охарактеризував усіх бійців, що відступали. Чи справедливою була така оцінка?
- Чи жалів він їх?
- Перевізники згадують у розмові з бійцями про нове реміння. З якою метою автор акцентує увагу на цій художній деталі?
Чого ж все-таки не вистачало бійцям?
- Чому автор взяв простих людей для відтворення героїчного вчинку?
- Як Колодуб і бійці виправдовувалися перед дідами за відступ (стор.214)
- Які слова Платона Півторака воїни запам’ятали на усе життя?(стор.215)
- Який вчинок здійснили Платон Півторак і дід Савка? Зачитайте(стор.216)
- Як ви думаєте: чи страшно було дідам перевізникам?
- Як зміцнився бойовий дух Колодуба, після того, як він дізнався про загибель дідів- перевізників?(стор.216)
Домашнє завдання: прочитати повість; виписати цитати до характеристики дідів, Колодуба та бійців.; написати твір- мініатюру «Таке страшне слово війна»
Тема: Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути» Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Особливості композиції твору.
Повість розповідь про школу і проблеми дорослішання міських підлітків, їхнє навчання, дозвілля і життя поза школою.У творі автор акцентує увагу на ролі батьків, піднімає проблему особистості в сучасному світі.
Особливсть композиції полягає в тому, що повість починається з епізоду, який спонукає до роздумів, непевності протягом усього читання. Потім дія повертає у часі назад, описується кожний з чотирьох героїв повісті окремо від інших і у взаємодії.
Візитна картка твору.
1. Тема
2. Ідея
3. Жанр
4. Композиція
5. Сюжетні лінії
6. Місце,час дії
7. Проблематика твору.
Домашнє завдання. Опрацювати біографію письменниці; прочитати повість; написати анотацію до твору.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 9 КЛАС
Вчитель Микуленко –Козина Л.В.
ТЕМА Тарас Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо).
ПАСПОРТ ТВОРУ
Рід літератури: ліро-епос. Вид лірики: патріотична (громадянська) Жанр: поема-послання.
Тема: зображення морального обов’язку свідомого громадянина перед власним народом; показ змодельованого образу національної еліти, визначення її політичних та морально-етичних орієнтирів.
Ідея: засудження аморальності й паразитизму російського самодержавства, заклик до самоусвідомлення народу, пробудження його національної гідності, пристрасне заперечення національного і соціального гноблення народів.
Композиція: композиційно послання оформлене суцільним ліричним монологом, художній прийом діалогізації надає драматизму та емоційної напруженості деяким рядкам твору. Поет зіставляє сучасне з минулим, заглядаючи і в майбутнє. Хоча твір поданий суцільним текстом, за змістом поеми композиційно вирізняються п’ять частин, у кожній з яких ліричний сюжет збагачується новою темою.
Епіграф розкриває головну ідею твору: «Коли хто говорить: люблю Бога, а брата свого ненавидить — брехня це».
Вивч. теоретич.матер. за підруч., прочит. поему «І мертвим, і живим, і ненарожденним…».
ТЕМА Тарас Шевченко. «Вічна» тема матері й сина. Еволюція жіночого образу у творах Т. Шевченка. Різні типи втілення теми жіночої долі: романтичний («Катерина»).
Жіноча доля – одна з найболючіших тем української літератури. Мати – першооснова життя, без неї нічого немає на Землі. Із прадавніх часів возвеличує людство цей святий образ у пісні, молитві, думах і піснях.
Поет усвідомлював, що зможе порятувати те суспільство, яке духовно зростає. Так зростає, еволюціонує жінка в поемах «Катерина», «Наймичка». Зверніть увагу на слово «еволюціонує», воно означає передусім удосконалення. Поеми написані на різних етапах творчості, тож у них по-різному втілено жіночі долі: романтично – у поемі «Катерина», реалістично-побутово – у «Наймичці».
Поему «Катерина» Т.Шевченко написав у 24 роки, отже, життєвий досвід поета не такий і великий, проте у творі відчувається рука вже досвідченого майстра й людини. Образ жінки-кріпачки поетові був близький своїм трагізмом: багатостраждальною була доля його матері, яку «у могилу нужда та праця положила», і рідних сестер, у яких «у наймах коси побіліли».
У поемі розповідається про трагічну долю покритки й дитини-безбатченка в умовах тогочасного суспільства, у якому норми народної моралі були надто жорстокі. Відомо, як у той час ставилися до матерів, які народжували позашлюбних дітей: їх цуралися навіть батьки.
Однак Шевченко не цурається зганьблених жінок, а стає на їхній захист.
ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ
- Ваше ставлення до народних морально-етичних принципів поведінки дівчат у той час?
- Чи були, на вашу думку, старожитні звичаєві правила надто жорстокими?
- Чи хотіли б ви дотримуватися таких правил сьогодні? Чому?
- Чи правильно зробили батьки, що, дотримуючись народної моралі, вигнали з дому Катерину, яку дуже любили?
- Чи могла по-іншому скластися доля сердешної, якби не такий батьківський учинок?
- Чи має значення для дитини підтримка батьків у скрутній ситуації?
- На яке вирішення проблеми можна очікувати, коли тебе підтримують батьки у скрутній ситуації?
- Нині багато випадків, коли дівчата намагаються позбутися новонароджених дітей. Які ваші думки з цього приводу?
- Хто повинен брати відповідальність за майбутнє батьківство чи материнство?
Вивч. теоретич.матер. за підруч., прочит. поему («Катерина»).
|