Понеділок, 06.05.2024, 21:14

Леб'язька філія Зачепилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Календар
«  Березень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
Найкращий день календаря ?
Всього відповідей: 147
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


21:52
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 23.03-27.03

ТУТ ЗНАХОДЯТЬСЯ ВСІ ЗАВДАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

5-9 КЛАСИ

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА  5 КЛАС

Вчитель Тимченко Ю.М.

ТЕМА Єдність людини й природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям в поезіях М.Рильського «Осінь-маляр із палітрою пишною…»,

Словникова робота.

Палітра-дощечка або пластинка, на якій живописець змішує і розтирає фарби.перен. сукупність кольорів, кольорова гама, характерна для картини або творчості художника.

Маляр- той,хто займається живописом, малюванням.

Маляр-робітник, який фарбує стіни, будівлі загалом

Шати-багате, розкішне святкове вбрання, металева оправа на образах.

Слухати поезію за гіперсилкою:

https://www.youtube.com/watch?v=GhhJnxxgs5g

Осінь-маляр із палітрою пишною

тихо в небі кружляє,

осипає красою розкішною.

Там розсипа вона роси сріблисті,

Там тумани розливає,

Ліс одягає у шати барвисті.

Ліс обливає кольорами дивними,

Ніжно сміється до вітру,

Грає цілунками з ним переливними.

Фарби рожеві, злотисті, червоні,

Срібно-блакитне повітря...

Ніжні осінні пісні тиходзвонні!

Домашнє завдання.

  1. Вивчити напамять «Осінь-маляр із палітрою пишною…»,

ТЕМА, Григір Тютюнник. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в оповіданні «Дивак»

Домашнє завдання.

Читання  оповідання Г.Тютюнника «Дивак» учнями і  батьками

Напишіть твір – роздум  « Чи потрібні  в світі диваки?»

Намалюйте  ілюстрації до оповідання «Дивак»

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА  6 КЛАС

Вчитель  Паламар Ю.В.

 

Українська література

ЧИТАТИ Леся Воронина «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9

Українська література

читати Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або химера лісового озера

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА  7 КЛАС

Вчитель  Паламар Ю.В.

Домашні завдання

24.03.2020

Українська література  Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття  роду Кулаківських». Скласти письмово характеристики головних героїв.

27.03.2020

Українська література Новела. Любов Пономаренко «Гер переможений».

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 8 КЛАС

Вчитель Микуленко –Козина Л.В.

Тема: О.Довженко. «Ніч перед боєм». Героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців. Образи діда Платона та Діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів.

        У творі О.Довженка “Ніч перед боєм» ми можемо побачити патріотичні мотиви. Вони виражаються як у солдат так і у дідів. У кожного з них був свій патріотизм, особистий. Діди були вже старі, але хотіли допомогти якомога більше своїм землякам, хоча осуджували їх за боягузтво. Солдати, які були у землянці, після оповіді Колодуба і звістки про смерть дідів були наповнені ненавистю до ворога і були готові віддати відсіч ворогу. Образ дідів, Савки і Платона, символізують невмирущий героїчний дух рідного народу. Постаті стареньких уособлюють глибоку мудрість, зневагу до смерті, сміливість, здатність до самопожертви.

      Робота з підручником(стор.210)

-Хто веде оповідь у творі?  

- Що ви дізнались про Петра Колодуба в епізоді розмови його з молодими бійцями.

- Яку зовнішність мав Колодуб?

- Чому Довженко дав головному герою саме таке ім’я та прізвище?

- Розкажіть яким був дух бійців на момент зустрічі з дідами Платоном та Савкою. Чи виправданим був відступ солдатів? (стор. 211)

- ЯК дід Платон охарактеризував усіх бійців, що відступали. Чи справедливою була така оцінка?

- Чи жалів він їх?

- Перевізники згадують у розмові з бійцями про нове реміння. З якою метою автор акцентує увагу на цій художній деталі?

Чого ж все-таки не вистачало бійцям?

- Чому автор взяв простих людей для відтворення героїчного вчинку?

- Як Колодуб і бійці виправдовувалися перед дідами за відступ (стор.214)

- Які слова Платона Півторака воїни запам’ятали на усе життя?(стор.215)

- Який вчинок здійснили Платон Півторак і дід Савка? Зачитайте(стор.216)

- Як ви думаєте: чи страшно було дідам перевізникам?

- Як зміцнився бойовий дух Колодуба, після того, як він дізнався про загибель дідів- перевізників?(стор.216)

Домашнє завдання: прочитати повість; виписати цитати до характеристики дідів, Колодуба та бійців.; написати твір- мініатюру «Таке страшне слово війна»

 Тема: Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути» Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Особливості композиції твору.

          Повість розповідь про школу і проблеми дорослішання міських підлітків, їхнє навчання, дозвілля і життя поза школою.У творі автор акцентує увагу на ролі батьків, піднімає проблему особистості в сучасному світі.

         Особливсть композиції полягає в тому, що повість починається з епізоду, який спонукає до роздумів, непевності протягом усього читання. Потім дія повертає у часі назад, описується кожний з чотирьох героїв повісті окремо від інших і у взаємодії.

            Візитна картка твору.

1. Тема

2. Ідея

3. Жанр

4. Композиція

5. Сюжетні лінії

6. Місце,час дії

7. Проблематика твору.

Домашнє завдання. Опрацювати біографію письменниці; прочитати повість; написати анотацію до   твору.

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 9 КЛАС

Вчитель Микуленко –Козина Л.В.

ТЕМА Тарас Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…».  Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо).             

ПАСПОРТ ТВОРУ

Рід літератури: ліро-епос. Вид лірики: патріотична (громадянська) Жанр: поема-послання.

Тема: зображення морального обов’язку свідомого громадянина перед власним народом; показ змодельованого образу національної еліти, визначення її по­літичних та морально-етичних орієнтирів.

Ідея: засудження аморальності й паразитизму російського самодержавства, заклик до самоусвідомлення народу, пробудження його національної гідності, при­страсне заперечення національного і соціального гноблення народів.

 Композиція: композиційно послання оформлене суцільним ліричним монологом, худож­ній прийом діалогізації надає драматизму та емоційної напруженості деяким рядкам твору. Поет зіставляє сучасне з минулим, заглядаючи і в майбутнє. Хоча твір поданий суцільним текстом, за змістом поеми композиційно виріз­няються п’ять частин, у кожній з яких ліричний сюжет збагачується новою темою.

 Епіграф розкриває головну ідею твору: «Коли хто говорить: люблю Бога, а брата свого ненавидить — брехня це».

Вивч. теоретич.матер. за підруч., прочит. поему «І мертвим, і живим, і ненарожденним…».

ТЕМА Тарас Шевченко. «Вічна» тема матері й сина. Еволюція жіночого образу у творах Т. Шевченка. Різні типи втілення теми жіночої долі: романтичний («Катерина»).

Жіноча доля – одна з найболючіших тем української літератури. Мати – першооснова життя, без неї нічого немає на Землі. Із прадавніх часів возвеличує людство цей святий образ у пісні, молитві, думах і піснях.

Поет усвідомлював, що зможе порятувати те суспільство, яке духовно зростає. Так зростає, еволюціонує жінка в поемах «Катерина», «Наймичка». Зверніть увагу на слово «еволюціонує», воно означає передусім удосконалення. Поеми написані на різних етапах творчості, тож у них по-різному втілено жіночі долі: романтично – у поемі «Катерина», реалістично-побутово – у «Наймичці».

Поему «Катерина» Т.Шевченко написав у 24 роки, отже, життєвий досвід поета не такий і великий, проте у творі відчувається рука вже досвідченого майстра й людини. Образ жінки-кріпачки поетові був близький своїм трагізмом: багатостраждальною була доля його матері, яку «у могилу нужда та праця положила», і рідних сестер, у яких «у наймах коси побіліли».

У поемі розповідається про трагічну долю покритки й дитини-безбатченка в умовах тогочасного суспільства, у якому норми народної моралі були надто жорстокі. Відомо, як у той час ставилися до матерів, які народжували позашлюбних дітей: їх цуралися навіть батьки.

Однак Шевченко не цурається зганьблених жінок, а стає на їхній захист.

ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ

  • Ваше ставлення до народних морально-етичних принципів поведінки дівчат у той час?
  • Чи були, на вашу думку, старожитні звичаєві правила надто жорстокими?
  • Чи хотіли б ви дотримуватися таких правил сьогодні? Чому?
  • Чи правильно зробили батьки, що, дотримуючись народної моралі, вигнали з дому Катерину, яку дуже любили?
  • Чи могла по-іншому скластися доля сердешної, якби не такий батьківський учинок?
  • Чи має значення для дитини підтримка батьків у скрутній ситуації?
  • На яке вирішення проблеми можна очікувати, коли тебе підтримують батьки у скрутній ситуації?
  • Нині багато випадків, коли дівчата намагаються позбутися новонароджених дітей. Які ваші думки з цього приводу?
  • Хто повинен брати відповідальність за майбутнє батьківство чи материнство?          

Вивч. теоретич.матер. за підруч., прочит. поему («Катерина»).

 

Переглядів: 329 | Додав: vatanen2016 | Теги: українська література, 23.03-27.03 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar