Вівторок, 07.05.2024, 05:07

Леб'язька філія Зачепилівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Календар
«  Березень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
Яка ОС подобається більше ?
Всього відповідей: 167
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


13:40
Українська література 8 клас....

Українська література. 8 клас.

 Тема: О.Довженко. «Ніч перед боєм». Героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців. Образи діда Платона та Діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів.

        У творі О.Довженка “Ніч перед боєм» ми можемо побачити патріотичні мотиви. Вони виражаються як у солдат так і у дідів. У кожного з них був свій патріотизм, особистий. Діди були вже старі, але хотіли допомогти якомога більше своїм землякам, хоча осуджували їх за боягузтво. Солдати, які були у землянці, після оповіді Колодуба і звістки про смерть дідів були наповнені ненавистю до ворога і були готові віддати відсіч ворогу. Образ дідів, Савки і Платона, символізують невмирущий героїчний дух рідного народу. Постаті стареньких уособлюють глибоку мудрість, зневагу до смерті, сміливість, здатність до самопожертви.

      Робота з підручником(стор.210)

-Хто веде оповідь у творі?   

- Що ви дізнались про Петра Колодуба в епізоді розмови його з молодими бійцями.

- Яку зовнішність мав Колодуб?

- Чому Довженко дав головному герою саме таке ім’я та прізвище?

- Розкажіть яким був дух бійців на момент зустрічі з дідами Платоном та Савкою. Чи виправданим був відступ солдатів? (стор. 211)

- ЯК дід Платон охарактеризував усіх бійців, що відступали. Чи справедливою була така оцінка?

- Чи жалів він їх?

- Перевізники згадують у розмові з бійцями про нове реміння. З якою метою автор акцентує увагу на цій художній деталі?

Чого ж все-таки не вистачало бійцям?

- Чому автор взяв простих людей для відтворення героїчного вчинку?

- Як Колодуб і бійці виправдовувалися перед дідами за відступ (стор.214)

- Які слова Платона Півторака воїни запам’ятали на усе життя?(стор.215)

- Який вчинок здійснили Платон Півторак і дід Савка? Зачитайте(стор.216)

- Як ви думаєте: чи страшно було дідам перевізникам?

- Як зміцнився бойовий дух Колодуба, після того, як він дізнався про загибель дідів- перевізників?(стор.216)

Домашнє завдання: прочитати повість; виписати цитати до характеристики дідів, Колодуба та бійців.; написати твір- мініатюру «Таке страшне слово війна»

 

 Тема: Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути» Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Особливості композиції твору.

          Повість розповідь про школу і проблеми дорослішання міських підлітків, їхнє навчання, дозвілля і життя поза школою.У творі автор акцентує увагу на ролі батьків, піднімає проблему особистості в сучасному світі.

         Особливсть композиції полягає в тому, що повість починається з епізоду, який спонукає до роздумів, непевності протягом усього читання. Потім дія повертає у часі назад, описується кожний з чотирьох героїв повісті окремо від інших і у взаємодії.

            Візитна картка твору.

1. Тема

2. Ідея

3. Жанр

4. Композиція

5. Сюжетні лінії

6. Місце,час дії

7. Проблематика твору.

Домашнє завдання. Опрацювати біографію письменниці; прочитати повість; написати анотацію до   твору.

 

Українська мова. 8 клас.

Тема: Відокремлювальні другорядні члени речення (також уточнювальні).

            Розділові знаки при відокремлювальних членах речення.

Відокремлення – це смислове та інтонаційне виділення членів речення для посилення їхнього значення.

Відокремленнями можуть бути другорядні члени речення: означення, додатки, обставини.

Наприклад:

1. Над землею піднімався ранок сонячний, барвистий, веселий.

2. Старіють батьки, залишаючи спогад мов пісню.

В усному мовленні відокремлені члени речення виділяються інтонацією, а на письмі комами. Відокремлені члени речення відділяємо паузами та вимовляємо повільніше від основного тексту.

Відокремлені члени речення характерні для всіх стилів мовлення. Для наукового, публіцистичного, офіційно – ділового це відокремлення це засіб виявлення основного і другорядного в реченні.

Відокремленнями можуть бути дієприкметниковий та дієприслівниковий звороти.

Наприклад:

1. Яблуню, зламану вітром, (дієприкметниковий зворот(який? яка? яке? які?)     лагідно укутував сніг.

2. Почувши пісню жайворонка, (дієприслівниковий зворот (що роблячи? що зробивши?)я впевнилась, що прийшла весна.

 Домашнє завдання: & 31 вичити правило; вправа № 311(усно); вправа №312 (письмово)

 

 Українська мова. 8 клас.

Тема: Відокремлені означення.

На письмі відокремлені означення переважно виділяємо комами.

Якщо відокремлене означення має виразне експресивне значення, то його можна виділити за допомогою тире.

Наприклад:

1. Плющ поліз на будинок -   зелений, лапатий  немов хижий звір.

В усному мовленні відокремлені означення виділяємо комами.

Означення відокремлюються якщо вони:

1. Стосуються члена речення, вираженого займенником.

       Йду в простори я,  тривожний, чулий. (П.Тичина)

2. тоять після означу вального слова – іменника, особливо, якщо перед ним уже є означення.

          Йде зима, холодна і різка. (В. Сосюра)

 3. Виражені дієприкметниковим або прикметниковим зворотом, який стоїть після означу вального слова.

            Ще спить зима, укутана снігами.

4. Виражені дієприкметниковим зворотом або одиночним дієприкметником, який стоїть перед означу вальним словом але має обставинно – причинове значення.

             Скуті кригою страшною, сплять озера і гаї. (О.Олесь)

 

Домашнє завдання: &32 вивчити правило; вправа № 317, 319 (усно);

                                                  вправа № 320(письмово)

Переглядів: 224 | Додав: vatanen2016 | Теги: українська література, 8 клас | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar